Bloggintresserade

tisdag 26 april 2011

Solarium

Har legat ute i några dagar och solat och faktiskt fått lite färg och fräknar! Kul att nu kan man börja bli brun nu och inte behöva vänta till sommaren.
Men idag tog jag lite hjälp, solade solarium. Jag har väldigt länge varit emot solarium med tanke på allt dåligt man fått höra om det så som cancer. Men Det finns så massa som är dåligt här i världen och jag orkar inte vara så strikt hela tiden. Vi alla gör minst en grej som är skadligt på något sätt mot oss själva och/eller andra.

Det var första gången och jag visste inte hur man skulle göra. Att ligga inne i en klaustrofobisk sak som blir jättevarm, det lät så läskigt. Men så lyckades jag och solade i 24 min. Jag vet att första gången ska man begränsa sig och inte sola så länge och aldrig sola så att huden blir röd (vilket jag tycker är svårt, blir röd för att det är så varmt). Men brun blev jag! Såklart hade jag ögonskydd, köpte sista paret i en automat för 10 kr, livsviktiga!! När man solar solarium måste man ALLTID ha ögonskydd. Det räcker inte med att bara blunda, strålningen tränger sig in iallafall i ögonen. Tycker alla kan investera sig ett par sånna små glasögon eller svarta små skålar, vad man nu kallar dom. När man har dom på sig så ser man lite läskig ut, min lillebror blev rädd när han såg mig med dom. <__>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar